My Life Story :3


Kemalasan Berleluasa :P
Thursday 5 December 2013 | 00:52 | 0 Words
Assalamualaikum!!


                             WH | via Facebook

Okay, sejujur jujurnya. Saya memang dah malas gila gila nak buat something. Even berjalan. Rasa nak duduk je atas katil ni bersama laptop dan chocolate Blackforest terchenta. Huhuuu


Serious, oh. Dan saya nak minta maaf sebab daha lama gila gila tak update. Since bulan 5. Tujuh bulan dah. Huhuu. Cewdih. Haha, gedik pulak :P Tapi, entahlah. Serious rasa malas gila. Dari haritu lagi kerja saya baca komik, baca fanfic, urmm... Online, tengok tv... Err? Apa lagi? Hahaha, serious gila tak ingat. Rasa macam bosan pulak duduk rumah ni. Tak de aktiviti yang menarik :P


Sedihkan kenyataan tu. Huhuuuu. Rasa nak nangis pulak nanti dah nak masuk sekolah. Waaaa, tak nak duk rumah, tapi tak nak duk sekolah. Ahhhaaaaaaaa~ Sedih taw tak menghadapi kehidupan sebagai manusia ni. Haha, tak delah. Semua tu dah dirancang oleh Allah, so terima je la. Belajar bersyukur ea Haszyrra :D


Nanti dekat dorm tak tahulah bising ke tak. Takut bising ah. Tapi, diorang kan nak ambik exam. Huh, entahlah. Janganlah diorang bising. Urgh, please. Saya pun nak study jugak. Tak nak ah jatuh lagi macam haritu. Ya Allah, tolonglah permudahkan urusanku. Bak kata Kak Epiy haritu "Dapat nombor 1 dalam batch taw tahun depan. Kalahkan Ahmad Daniel tu" Baik, Kak! Insya-Allah saya akan dapat nombor satu. Amiin :) TOLONGLAH, TAK NAK JATUH LAGI :'(


Hmm, perkara yang dirisaukan tu ada untuk tahun depan. Tapi, lain kali ah cerita. Huhuu, tak de mood pulak. Well, I'm crazy. That's why :P


Hmm, tadi sebenarnya nak bagitahu je yang saya ni malas, sampai panjang berjela pulak jadinya. Ingatkan nak cerita sikit je tadi :P Hiwhiw. Hahaha. Ha, ni nak share satu manga ni best gila. Tajuk dia Love Berrish. Serious best! Takamatsu Nagisa serious handsome gila. Saya dah baca dah sebelum ni manga tu. Tahun lepas. Tapi, sebab dia best sangat rasa nak baca lagiii :) Kyaaaaaa~ Baca taw, taw :3

 Okay, sedikit tazkirah. Sebab tadi saya kata saya suka membazir masa, kan? Okay, saya akan share sesuatu dengan anda semua supaya kita dapat memperbaiki diri kita ni suapaya jadi insan yang lebih cemerlang dari sekarang ni, okay? Muhasabah diri balik. Kita semua diciptakan lemah, kan? Ingat Allah bebanyak. Dunia dah akhir zaman.


 Ni tazkirahnya. Renung-renungkanlah dan semalat beramal, okay? My dearest brothers and sisters :D



Nabi Muhammad bersabda yang bermaksud: “Tidak akan melangkah seseorang hamba itu pada Hari Kiamat hingga ditanyakan mengenai apa yang dihabiskan dalam umurnya, apa yang dilakukan menurut ilmunya, ke arah mana hartanya di usahakannya dan dibelanjakan serta apa yang dibuat oleh tubuh badannya terhadap segala ujian dan tanggungjawab.”(Hadis riwayat at-Tirmizi).





-Past- | -New-